Minden évben megfigyelhető, hogy olyan marketingeszközök jelennek meg és terjednek el, melyeket tulajdonképpen a világ változása idéz elő. Ez tavaly ugyanúgy igaz volt, mint ahogy idén is, és az online világ bizony jövőre, 2020-ra is tartogathat meglepetéseket számunkra. A szakemberek szerint viszont van néhány olyan marketingtrend, melyek felerősödése vagy épp megjelenése előre megjósolható, ezekről lesz szó most.
A jelenlegi fejlődési ütemet alapul véve úgy tűnik, hogy a mesterséges intelligencia szerepe a közeljövőben olyan nagymértékben növekszik, hogy teljes mértékben átveszi bizonyos emberi tevékenységek elvégzését. Az előrejelzések szerint az MI annyira precízen tudja majd kielemezni az emberek internetezési, keresési, vásárlási szokásait, hogy az online marketing területén is rendkívül hatásos eszközként fog funkcionálni. Ennek köszönhetően a cégvezetők sokkal tisztább, pontosabb képet kaphatnak arról, hogy az embereknek milyen igényeik, elvárásaik vannak a megvásárolni kívánt termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban.
A chatbot lényegében nem más, mint egy olyan szoftver, ami képes arra, hogy emberi beszélgetést szimuláljon. A működésük azon az elven alapszik, hogy egyszerre több adatbázishoz is tudnak kapcsolódni, annak eredményeképpen pedig különböző információkat tudnak átadni a felhasználóknak. Megfigyelhető, hogy egyre több vállalkozás él a chatbotok nyújtotta lehetőségekkel, a szakértők szerint azonban jövőre még az eddigieknél is nagyobb népszerűségre fognak szert tenni. Bár jelenleg a szoftverek még nem tudnak úgy kommunikálni, mint az emberek, de a folyamatos fejlesztések hatására a közeljövőben ez is változhat.