Minőségi linkmarketing egyszerűen

A keresőoldalakon elfoglalt helyekért kemény harc megy, és sok esetben érthetetlennek tűnhet, hogy miért pont azok a lista első találatai, amik. A rangsor elég szigorú feltételek alapján alakul ki, de mintha ez nem minden esetben lenne így.

 Minőségi linkmarketing egyszerűen

Mik lehetnek rangsorolási tényezők?

A SEO (Search Engine Optimization) lényege az, hogy bizonyos kulcsszavakra vagy kifejezésekre történő keresés esetén a weboldal a találati lista élére kerüljön. A legfrissebb statisztikák szerint az emberek kizárólag a találati lista első oldalát nézik meg, azon belül is általában csak az első 1-2 találatot.

Milyen szempontokat vesz figyelembe a Google?

  • A weboldalon elhelyezett belső linkeket
  • A tartalom minőségét
  • Átkattintás arányt
  • Releváns kulcsszavakat
  • Külső oldalról mutató minőségi linkek számát
  • A designt és a felhasználói élményt
  • Az alapvető meta tageket
  • A linkek horgonyszövegeit
  • Közösségi médiában való részvételt
  • Részletes oldaltérképet
  • Weboldal betöltési sebességét
  • Strukturált adatokat
  • H-sorokat és egyéb formázásokat
  • Titkosított kommunikációt (SSL)

Nagyon sok weboldal a fentiek közül szinte semmit sem tart be, de akkor hogyan lehetséges, hogy mégis a legelső helyen szerepel? A keresőrobotok algoritmusai folyamatosan változnak, és korábban nem voltak ilyen szigorúak, és sokkal könnyebb volt elérni a jó helyeket. A felhasználók megszerették a weblapot, rendszeresen visszajártak, és nagyon jó statisztikát alakítottak ki a tulajdonosok. Időközben rengeteg külső linket is építettek, amivel aztán bebetonozták magukat az első helyre.

Ezzel sajnos nem lehet mit tenni, el kell fogadni. A mai weblapoknak sokkal nehezebb dolguk van, hiszen ha egy olyan területtel foglalkoznak, amely már eleve telített, akkor évekbe is telhet, mire jó helyeket lehet elérni.


Kulcsszavak: Webáruház optimalizálás, Minőségi linkek
Dátum: 2019-02-01