Napjainkban meglehetősen sok esetben merülnek fel alternatívaként azok a szolgáltatások, melyek többet ígérnek a hagyományosnak számító, megszokott megoldásoknál. A vállalkozók persze kapva kapnak az alkalmon, ha megjelenik egy innovatív lehetőség a piacon, hiszen mindent meg akarnak tenni annak érdekében, hogy felvegyék a versenyt a konkurenseikkel. Ilyenkor azonban felmerülhet a kérdés, hogy megéri-e többet áldozni ezekre az újfajta szolgáltatásokra?
A prémium szolgáltatások nem csak többet ígérnek, hanem többet is nyújtanak a megrendelők számára, hiszen rendszerint azokat a keresőoptimalizálási eljárásokat illetjük ezzel a jelzővel, amik a Google új algoritmusaihoz igazodva hatékony eredményre vezetnek. Megfigyelhető, hogy a keresőoptimalizálás hatalmas változásokon ment keresztül az elmúlt években, ami annak eredménye, hogy a keresőmotorok is folyamatosan megújulnak, változnak. A régen bevált módszerek sok esetben ma már korszerűtlennek bizonyulnak, éppen ezért a weboldal tulajdonosok is igyekeznek áttérni az újfajta megoldásokra, amiket a szakértők nemes egyszerűséggel prémium szolgáltatásoknak neveznek.
A prémium szolgáltatásokból csak azok tudják kivenni a hasznukat, akik nem gyors eredményekkel akarják megnövelni a bevételeiket, hanem hosszútávon gondolkodnak, és egy biztos lábakon álló, több éven, évtizeden keresztül is jól működő vállalkozást szeretnének felépíteni. Összességében véve tehát csak azoknak éri meg a befektetés, akik elég türelmesek ahhoz, hogy ki tudják várni az eredményeket, és félúton nem mondanak le a vállalkozásuk jövőjével kapcsolatos álmaikról, vágyaikról. Ha ugyanis valaki így tesz, akkor garantáltan pénzkidobásnak fogja megélni a prémium szolgáltatások költségeit.