Hogyan növelje webáruháza forgalmát?

Egy webáruház akkor tud bevételt termelni, ha megfelelő mennyiségű forgalom érkezik rá. A magas látogatószám még nem jelentik azt, hogy a vásárlások is kimagaslóak lesznek, de sokkal nagyobb az esélye. Első lépésként mindenképpen olyan megoldásokat kell alkalmazni, amik növelik a webáruház forgalmát.

Hogyan növelje webáruháza forgalmát?

Milyen módszerekkel lehet ezt megoldani?

A hatékony forgalomnövelés egyik eszköze a marketing. Minden lehetséges online hirdetési felületen jelen kell lenni, legyen szó Google Adwords-ről, közösségi médiáról vagy éppen hirdetési oldalakon elhelyezett reklámokról. Akkor érkezik a forgalom, ha a csapból is az Ön webáruháza folyik. Nagyon jó példa erre az alza.hu weboldal, amit a nulláról húztak fel közel két-három hónap alatt. Biztosan mindenki emlékszik arra a kis idegesítő zöld emberkére a vékony hangjával. Rádióban, TV reklámban, YouTube videók között és még nagyon sok statikus vagy dinamikus banneren ők köszöntek vissza. Pár hónap alatt a legjobban futó hazai webáruház lett belőlük.

Másik megoldás lehet a minőségi webes tartalom, amit megfelelő linkmarketinggel a keresők organikus találatai közé lehet juttatni, ezáltal mondhatni ingyenes forgalom érkezik a weboldalra. Ez a módszer nem elhanyagolható, hiszen nem kerül olyan magas összegbe, de a hatása kimagasló. A legtöbb ember, aki keres valamit, a Google első találatai közül válogat, ritka, aki a lap aljáig elmegy, de még ritkább, aki eljut a második vagy a harmadik oldalig. A linképítés hatalmas előnye, hogy hatása tartós, és ha nincs aktív kampány, akkor nem kell fizetni érte.

Harmadik megoldás a közösségi média. Vannak olyan webáruházak, amelyek nagyon magas forgalmat generálnak azzal, hogy folyamatos játékokat, akciókat szerveznek a Facebook követőik számára. A megosztós játékok által rengeteg emberhez eljuthat egy hirdetés, ezáltal elég hatékony lehet. Viszont ezt ki kell próbálni, mert nem minden webáruháznak tartogat szép jövőt a közösségi média, hiszen vannak olyan témakörök, amelyek kifejezetten nehezen eladhatóak a közösségi felhasználók körében.


Kulcsszavak: Webáruház optimalizálás, Forgalomnövelés
Dátum: 2019-02-27